Reis door de tijd met TerraSana

TerraSana betekent letterlijk gezonde aarde. Daar staan we vanaf dag één voor. Als dé natuurvoedingspecialist is ons doel altijd hetzelfde geweest. De hoogste kwaliteit biologisch eten voor jou en no-nonsense voor onze mooie aarde.

We hebben heel wat meegemaakt in de afgelopen 40 jaar! Volg ons van 1979 tot nu:

Van een glunderende Kees aan het prille begin van ’t  wereldwijde earth-loving merk dat TerraSana nu is. Tot aan onze huidige uitdaging om voor een plastic vrije en plantbased future te gaan. En alles daartussen in! 

1979 - het prille begin

Kees Barnhard stapt in de biologische voedingsbranche.

1986 - private label

De eerste private-label-producten worden geproduceerd.

1989 - naar de kvk

Kees Barnhard registreert TerraSana officieel als nieuw merk.

1989 - werknemer no.1

Kees neemt zijn eerste werknemer aan.

1989 - going global

TerraSana is nog maar net écht gestart, maar gaat al snel internationaal.

1992 - reis Japan

Kees heeft al jaren nauw contact met Japanners, maar gaat nu voor het eerst op reis naar Japan om producenten te bezoeken.

1995 - eigen kantoor

TerraSana groeit snel en koopt grond in Leimuiden voor een eigen magazijn en kantoor.

1998 - eigen productie

TerraSana begint met het afpakken van noten, zaden en zuidvruchten in eigen huis.

2002 - miso & sojasaus

TerraSana begint met het afvullen van miso en sojasaus in eigen huis.

2009 - notenpastaproductie

De eerste notenpastamachine komt binnen en de eigen productie van notenpasta gaat van start.

2009 - groene energie

TerraSana gaat duurzamer produceren: de eerste zonnepanelen worden geïnstalleerd.

2010 - flinke groei

TerraSana telt 35 medewerkers. Dit jaar komt ook Belinda Barnhard, de dochter van Kees, ons verkoopteam versterken.

2011 - superfoods

TerraSana introduceert als een van de eersten een trendy nieuwe lijn met biologische superfoods.

2015 - nieuwe look

TerraSana verandert van koers en start de transitie van groothandel naar merk. Een complete rebranding van het assortiment wordt ingezet.

2019 - vegan & plasticvrij

TerraSana begint de reis naar een 100% vegan en plasticvrijer assortiment. Cees Barnhard, zoon van Kees, stapt ook het bedrijf in als planner.

2021 - verdubbeling gebouw

TerraSana groeit en start de verdubbeling van zijn productie-, opslag- en kantoorruimte. Ook de eerste dochter van Kees, Annabelle, komt in het bedrijf werken.

2024 - TerraSana is B Corp

TerraSana is nu een B Corp gecertificeerd merk. Het bewijs van onze inspanningen om zo duurzaam en ethisch mogelijk te ondernemen én het begin van nieuw hoofdstuk. Want duurzaam kiezen zullen we altijd blijven doen.

2024 - meer zonne-energie

In 2024 legden we een heel stel nieuwe zonnepanelen op het dak. Die 252 panelen dekken 70% van onze totale energiebehoefte. Dat betekent dat we alle productie die we in eigen huis, zodat het maken van notenpasta, op zonne-energie kunnen doen.