Korte geschiedenis bedrijf Sonnentor

Korte historie van het bedrijf Sonnentor

Johannes Gutmann heeft als 23-jarige jongeman in 1988 Sonnentor opgericht. Zijn doel: met lokale Oostenrijkse boeren in het Walviertel, zijn thuis, de vaak kleine boerenbedrijven weer levensvatbaar te maken door de biologische kruidenteelt, maar ook door de traditionele en handmatige verwerking van de kruiden op de eigen boerderij. Hij is en was ervan overtuigd dat echte kwaliteit alleen dan tot stand komt, wanneer je de industrialisatie buiten de kruidenteelt en verwerking houdt. 

Inmiddels werkt Sonnentor met meer dan 150 lokale boeren samen en heeft ook eigen projecten in Tsjechië, Roemenië en Albanië. Dat zijn filosofie en de kwaliteit van zijn producten aanspreekt blijkt wel uit het feit dat ze inmiddels in meer dan 50 landen te vinden zijn en het exportaandeel meer dan 80% is. Vooral in Duitsland heeft Sonnentor een zeer sterke positie in de natuurvoedingsmarkt.
Bevlogenheid, passie, aandacht en kwaliteitsbewustzijn typeert Johannes en het hele bedrijf Sonnentor. Dat proef en voel je aan alles.

Het dochtermerk Bodenschätze

Achter het merk Bodenschätze zit dezelfde man, en daarmee dezelfde passie en bevlogenheid als achter het moederbedrijf Sonnentor. Met een aantal uitgebreide lijnen onderscheidt Bodenschätze zich door de duurzame uitstraling, verpakking en inhoud. Traditionele, handmatige oogst, samenwerking met voornamelijk lokale boeren en kruiden van de hoogste biologische kwaliteit: dat is wat Bodenschätze een sterk merk maakt. 

Uitgebreide kruidenlijn: 27 nieuwe producten!

Naast de thee, koffie en zadenlijnen van Bodenschätze lichten we graag de uitgebreide kruiden- en specerijenlijn uit. Een lijn met 63 producten, variërend van basiskruiden als peterselie tot bijzondere kuiden als saffraan. Pure kruiden, met de grootste aandacht, zorg en liefde geteeld, geoogst en verwerkt tot de mooiste kruidenproducten. Puur zuiver genot! 

Alle producten bekijken
 


terug