Havermout is hot!

havermout, biologisch, natuurlijk, natuurvoeding


Start de dag met Havermoutpap en je hebt een voedzaam begin van de dag! Je maakt het al door een beetje melk (rijst- of amandelmelk) bij de havermout te doen. Even koken. Voeg nog wat vers fruit, noten, zuidvruchten, speculaaskruiden of 70% pure chocolade toe. En je kunt beginnen aan 'het ontbijt van de topsporter'!
 

Wat is havermout?

Havermout wordt van havergraan gemaakt. Het wassen, pellen van de havergraankorrels, fijnmalen en verhitten resulteert in havermout. Binnen het TerraSana assortiment zijn er twee variaties: havervlokken en havermout. Het verschil tussen de twee is de grootte van de vlok. 
 
 

Waarom is het populair?

Havermout staat in de schijnwerpers o.a. door het boek ‘De Voedselzandloper’ waarin Kris Verburgh, schrijver, arts en onderzoeker, havermout  stelt als uitzondering op de ‘geen zetmeel-regel’. In vergelijking met bruin en witbrood heeft het namelijk een lage glycemische index (GI 55). 
 

Havermout recepten!

Hieronder staan twee recepten uit het boek 'de Voedselzandloper' van Kris Verburgh
 


Tip: havermoutpap met stukjes noot en gedroogde vijgen!

terug